Projektissa mukana olevat maat

Sunnuntai 6.5. - Turvallisesti perillä

Huomenta!

Vaasan lentokentällä
Kaikki on kunnossa ja ensikosketus Istanbuliin on saatu. Matka tänne sujui hyvin. Aamulla kokoonnuimme torille kello 5.30 ja nousimme Pirkon pirssiin. Joonas ja Laura näyttivät hieman väsyneiltä. Lentokentällä olimme hyvissä ajoin, kone nousi kello 8.00 Vaasasta.

Nuoren miehen ei tarvitse nukkua, riittää kun on totisena!

Fiilistelyä Joonaksen herättyä
Bosborin salmi
 Riikaan lennettiin pääosin aurinkoisella kelillä, kuten myös Riikasta eteenpäin, Istanbuliin saakka. Riikassa oli aikaa shoppailla ja juoda kahvit. Lento Riikasta Istanbuliin kulki Liettuan, Valko-Venäjän, Ukrainan ja Romanian yli. Koneesta näkyi pieniä kyliä palstottuneiden peltojen ympäröimänä. Mustameri toi turbulenssia mutta 17 miljoonan asukkaan yllä pienet pomput unohtuivat. Koneen pyörät osuivat kenttään klo 14.15 Ataturkin lentökentällä. Ystävällinen Hatice oli vastassa meitä kentällä ja alkoi välittömästi huolehtia hyvinvoinnistamme. Kun Kreikkalaiset tulivat, tunnelma kohosi entisestään. Lentokentältä tilataksi kuljetti seurueemme koululle, jossa Lauran ja Joonaksen isäntäväet olivat vastassa. Taksin kyydistä pystyi näkemään ja kokemaan todellisen suurkaupungin!
Ihmisiä piknikillä puistossa meren rannalla!
Vesa

1. Moi, aloittelemme filosofian tuntia ja oli todella mukava saada tietää, että olette turvallisesti Istanbulissa.Toivomme teille mukavaa ja kiinnostavaa viikkoa, josta teillä on meille paljon kerrottavaa! p.s. Joonas, syö kebabbia meidänkin puolesta! t. Fi1 (Marja)

2. Kuvia odottelemme innokkaasti. Lisään Marjan pyynnöstä linkin kotisivuillemme tähän blogiin.
    -hs

3. Moikka!
    Terveiset täältä englannin tunnilta. Kunpa mekin oltais siellä. Nauttikaa ja pitäkää hauskaa!

Teija ja En3 ryhmä

4. Hei kaikki!
    Mikäs täällä on ollessa: ruoka on ihanaa ja sitä on paljon! Aurinkoakin riittää, taitaa olla aika lailla 30 astetta tänäänkin. Ohjelma on ollut oikein mukava, mutta parasta tietenkin on ollut tavata ystäviä eri puolilta Eurooppaa.
    Joonas kirjoittaa tänne ihan pian eilisestä ja Laura tästä tiistaista. Joonaksella oli vaikeuksia netin kanssa, mutta nyt asioiden pitäisi sujua. Paljon terveisiä sinne meiltä kaikilta!
    Tiina

5. Voi teitä onnenmyyrät! Paljon terveisiä kaikille Comenius-ystäville!
    Voin vain kuvitella niitä herkkuja. Mannheimin turkkilaisessa ravintolassa Sevcan sanoi, että Turkissa kaikki on vielä maukkaampaa.!